Niejednokrotnie na lekcjach uczniów klasy I b gościły roboty edukacyjne – Photony. Wspierały pierwszoklasistów nie tylko w nauce nowych technologii, ale także stymulowały ich rozwój społeczny i emocjonalny.
Pierwsze kroki w programowaniu były dla dzieci niezwykle interesujące i ekscytujące. Roboty towarzyszyły nam m. im. w obliczaniu działań, porównywaniu liczebności zbiorów, odczytywaniu godzin na zegarach. Wspierały nas także w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji oraz odczytywaniu piktogramów. Uczniowie mieli możliwość pracować z takimi interfejsami programowania jak Photon Draw i Photon Badge. Dzięki nim, poprzez proste sterowanie robotem, pierwszaki uczyły się programować jego ruchy, wydawać dźwięki, zmieniać barwę czułek oraz oczu Photona. Wytyczając drogę robota za pomocą ruchów dłoni, mieli okazję odkryć zasady działania czujników, które umożliwiają nawiązanie z nim interakcji.
Programowanie to bardzo przydatna umiejętność, która uczy logicznego i kreatywnego myślenia, a dodatkowo jest świetną zabawą. Ponadto lekcje z Photonem wpływają na rozwój orientacji i wyobraźni przestrzennej; doskonalą umiejętność planowania, przewidywania oraz algorytmikę.
Patrycja Witkowska