- 17 września 2024
Matematyczna Moc Minecrafta na zajęciach dodatkowych
Niedawno nasza szkoła otrzymała certyfikat za udział w II edycji Ogólnopolskiego Projektu „oGRAJmatmę – Laboratoria Przyszłości z Minecraft”, który realizowany był w roku szkolnym 2023/2024. Nasza obecność w tym projekcie była możliwa dzięki darmowym dostępom szkół do Minecraft Education w ubiegłym roku szkolnym.
W ramach zajęć dodatkowych, uczniowie różnych klas mieli okazję angażować się w matematyczne łamigłówki i zadania w popularnym wśród młodzieży świecie Minecraft. Szczególnie wyróżniła się klasa 6a, która systematycznie uczestniczyła w tych zajęciach i podejmowała się różnych wyzwań. Oto niektóre z zadań, które realizowali uczniowie klasy 6a:
- Projektowanie sudoku – uczniowie tworzyli własne wersje popularnej łamigłówki, rozwijając umiejętności logicznego myślenia,
- Budowanie śnieżynek – tworzyli geometryczne wzory przypominające płatki śniegu według własnego pomysłu,
- Bryła z widokami – pracowali nad rekonstrukcją brył na podstawie dwóch rzutów rozwijając przy tym wyobraźnię przestrzenną,
- Projektowanie flagi Polski – zadanie to wymagało precyzji i kreatywności,
- Odkoduj i zbuduj w Minecraft – ucznioowie rozwiązywali test wiedzy matematycznej. Jego wyniki stanowiły podstawę do działań w Minecraft,
- Rozkodowywanie mozaiki – łamigłowka rozwijająca zdolność logicznego myślenia.
Z okazji Światowego Dnia Liczby Pi oraz Tygodnia Matematyki, który obchodziliśmy w naszej szkole uczniowie wykonywali zadania:
- Stacja Pi – dzięki specjalnej mapie w Minecraft, uczniowie szukali ukrytych informacji i rozwiązywali zadania, które prowadziły do znalezienia różnych przybliżeń liczby Pi.
- Pomnik liczby Pi – tworzyli własne wersje pomnika dedykowanego liczbie Pi.
- Krajobraz liczby Pi – stworzyli sześcienne krajobrazy, które nawiązywały do rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi.
Uczniowie klasy 6a niechętnie pozowali do zdjęć podczas pracy z Minecraftem, dlatego część zdjęć w galerii pochodzi z zajęć klasy 5b, która chętniej dokumentowała swoje osiągnięcia.
Katarzyna Parcia