- 29 maja 2023
# Laboratorium Przyszłości – Afryka, Afryka… Afryka zaprasza
… do kolejnego spotkania z Photonami.
Wraz z tekstem piosenki „Afryka zaprasza” z chęcią zaczęliśmy w klasie 3 omawiać lekturę pt. „Afryka Kazika” Łukasza Wierzbickiego z projektu „Lekturki spod chmurki. Czytam z klasą”. To już ostatnia lektura z projektu w tym roku. Szczególnie chcieliśmy powrócić wspomnieniami do Afryki, po której podróżowaliśmy na zajęciach kreatywnych w drugiej klasie.
Okazało się, że całkiem sporą wiedzę na temat Afryki mają roboty Photony, więc postanowiliśmy ich ponownie zaprosić na nasze lekcje. Photony wcześniej zanim przybyli do naszej szkoły jakiś czas pomieszkiwały w Afryce, ruszyły jednak w dalszą drogę, bo było im za gorąco!!! Ku naszej radości, zgodziły się Nas odwiedzić i przygotowały wraz z panią zabawy dotyczące czarnego kontynentu.
Na pierwszych zajęciach malowaliśmy ulubione przygody Kazika farbami. Photony wykorzystały nasze ilustrację do pierwszego zadania, doprowadzenia robota przy pomocy zakodowanej drogi do ilustracji wg kolejności wydarzeń w książce. Tym sposobem powstał nam obrazkowy plan wydarzeń oraz przypomnieliśmy sobie treść lektury. Druga zabawa była nieco trudniejsza. Wymagała od dzieci współpracy, szybkości, szczegółowej wiedzy na temat lektury, a towarzyszyła jej nutka rywalizacji i chęć zwycięstwa. Stawką była dodatkowa ocena do dziennika. Wszystkie grupy ochoczo podjęły się tego zadania i rozpoczęły się wyścigi robotów po zwycięstwo. Photony dzięki tej zabawie sprawdziły wiadomości dotyczące lektury, równocześnie biorąc udział w zabawie. To właśnie one się ścigały po kolejne pytania, prowadzone przez dzieci za pomocą joysticka. Uczniowie przy okazji poćwiczyli motorykę małą i rozwinęli umiejętności manualne.
Wszystkie dzieci bardzo się cieszyły na taką formę lekcji, ponieważ uwielbiają Photony. W tym roku szkolnym to już prawdopodobnie nasze ostatnie spotkanie z robotami. Jednak kto wie? Może w przyszłym roku również odwiedzą uczniów podczas różnych lekcji, już w klasie czwartej!
P. F-N.