Kiedy po raz pierwszy odwiedziły nas w październiku, już wtedy wiadomo było, że nie będzie to ostatnie spotkanie. Photony, bo o nich mowa, na stałe wpisały się do planu zajęć. W trakcie pracy z nimi, dzieci rozwijają umiejętności strategicznego i logicznego myślenia, liczenia oraz współpracy w zespole.
Tym razem, być może nieco przekornie, roboty edukacyjne pomagały uczniom nie tylko kształtować umiejętność programowania, ale też, w związku z tematyką zajęć, dotrzeć do… emocji. Drugoklasiści, pracując w mniejszych grupach, musieli wykonać kilka przydzielonych im zadań. Bardzo ważne było porozumienie i aktywne działanie, gdyż od tego zależało rozpoczęcie pracy przez każdy kolejny zespół. Liczył się czas i sprawna umiejętność sterowania robotem z poziomu aplikacji, z którą uczniowie poradzili sobie wspaniale. Było dużo dobrej zabawy, do której udało się zachęcić też innego Gościa – panią dyrektor. 🙂
Roboty ponownie odwiedzą nas w najbliższy poniedziałek. Już teraz cieszymy się na kolejne możliwości związane z ich wykorzystaniem, bo okazuje się, że te zależą jedynie od wyobraźni. Tak naprawdę wiele rozwiązań powstaje na bieżąco, także z inicjatywy bardzo kreatywnych na tym polu dzieci. Photony mogą być pomocne w trakcie rozwijania kompetencji matematycznych i komputerowych, ale także polonistycznych, przyrodniczych czy społecznych. To nie tylko Laboratorium przyszłości, ale już manufaktura teraźniejszości młodszych i starszych. 🙂