Jeszcze do niedawna wizja robotów poruszających się między uczniami w trakcie lekcji, brzmiała niczym fragment z filmu o przyszłości. To, co kiedyś wydawało się nierealne, dziś staje się coraz bardziej powszechne. Przyszłość w szeroko rozumianym pojęciu jest na wyciągnięcie ręki! Nie znaczy to jednak, że przestaje ciekawić i wzbudzać emocje. Wręcz przeciwnie; stwarza szansę rozwoju oraz aktywnego kreowania rzeczywistości i tworzenia procesu lekcyjnego.
Najlepszym na to dowodem jest ostatnie „spotkanie” w klasie II b. Do sali zawitały… roboty, które wydając z siebie niezwykłe dźwięki, zaintrygowały od samego początku. Kiedy już przestało być tajemnicą, kto ukrywa się za biurkiem, wszyscy z entuzjazmem rozpoczęli zgłębianie wiedzy o białych „przybyszach”. W trakcie zajęć, drugoklasiści nie tylko oswajali się z Photonami, ale też aktywnie programowali ich trasę. Każda z grup miała szansę stworzenia własnego kodu robota oraz zaprezentowania efektów pracy na forum. Dzięki temu, rywalizacja nabrała jeszcze większych rumieńców. Trudno było rozstać się z robotami. Pocieszeniem może być fakt, że na jednej wizycie na pewno się nie skończy. Tym razem zaproszenie wysłały jednak dzieci! 🙂